poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Tarta z frużeliną truskawkową i kremem budyniowym





Za namową koleżanki dziś dodaję przepis na tartę :) Z racji deficytu produktów w domu oraz braku możliwości wyjścia do sklepu powstała tarta z kremem budyniowym, bo tego u mnie zawsze zapas oraz frużeliną truskawkową - bo muszę zejść z zamrożonych owoców ;) Koniec końców połączenie moim zdaniem udane :)



Składniki na tartę: 
  • 250 g mąki pszennej
  • 125 g zimnego masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 jajko
  • 1 - 2 łyżki zimnej wody

    Składniki na frużelinę truskawkową:
    • 250 g truskawek ( mogą być mrożone )
    • 4 łyżki cukru
    • 1 łyżeczka żelatyny rozpuszczona w 2 łyżkach wody
    • 1 łyżka soku z cytryny
    • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej rozpuszczona w 1 łyżce wody ( ja dałam trochę więcej wody )

      Składniki na krem budyniowy:
    • 1 opakowanie budyniu śmietankowego lub waniliowego
    • 1 i trochę szklanki mleka
    • pół kostki masła


      Składniki na ciasto zagniatamy szybko razem do utrzymania gładkiego ciasta. Dajemy ciasto do lodówki na 30min. Po upłynięciu czasu wałkujemy ciasto na papierze do pieczenia na grubość ok 3mm. Formę do tarty o wymiarach 23-25cm smarujemy masłem i obsypujemy mąką. Rozwałkowane ciasto wraz z papierem przenosimy do formy i odwracamy - przyklejamy ciasto i odklejamy papier. Wyrównujemy ładnie.  Z powrotem dajemy papier, na który wysypujemy groch, fasolę lub ryż w celu przytłoczenia ciasta by nie wytworzyło pęcherzyków. Tak przygotowane ciasto pieczemy w temp 190st przez 15 min, zdejmujemy papier i pieczemy jeszcze 10 min.

      Żelatynę rozpuszczamy w wodzie i odstawiamy do napęcznienia. Owoce na frużelinę rozmrażamy ( ja w tym celu użyłam mikrofali, gdyż miałam mało czasu bo pomysł powstał w chwilę ;) ) a następnie przekładamy do garnuszka i zasypujemy cukrem. Podgrzewamy do rozpuszczenia się cukru - stworzy się sporo soczku. Następnie dodajemy sok z cytryny oraz mąkę rozpuszczoną w wodzie, mieszamy i gotujemy. Na koniec zdejmujemy z ognia, dodajemy napęczniałą żelatynę i z powrotem dajemy na ogień, ale nie gotujemy! a jedynie do rozpuszczenia żelatyny. Ostudzamy.

      Przygotowujemy budyń wg przepisu na opakowaniu ale na naszych proporcjach. Ostudzamy. Zimny budyń ucieramy wraz z masłem o temp pokojowej.

      Na zimną tartę wykładamy pierw krem budyniowy a następnie frużelinę truskawkową.
      Tartę dajemy do lodówki.


      SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad ;)