piątek, 21 lutego 2014

Domowe lody waniliowe z nutą nutelli




Jednak nuda mi szkodzi ;) Z racji, że Córci się zachciewa ostatnio lodów postanowiłam zrobić swoje..takie własne..takie domowe...Wyszły PRZEPYSZNE! Pokochałam je od pierwszego spróbowania ;) Nuta nutelli cudownie łączy się z waniliowym smakiem...Cudo !!!



Składniki:
  • 300 ml mleka
  • 300 ml śmietanki 36 %
  • 200 g cukru
  • 6 żółtek
  • 5 łyżek nutelli
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki ekstraktu z wanilii

    Mleko wraz ze śmietanką doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy szczyptę soli gdy widzimy, że zaczyna się gotować. W misce trzepaczką do jajek rozkłucamy żółtka ( ja nie mam trzepaczki więc miksowałam wszystko mikserem na najwolniejszych obrotach :) ) i dodajemy cukier. Musimy zaprawić żółtka żeby nam się lody nie owarzyły - w tym celu do żółtek dodajemy odrobinę gorącego mleka ze śmietaną i ciągle mieszamy ( ubijamy ) i ową czynność powtarzamy 3 razy. Tak zabarwione żółtka wlewamy do reszty mleka i mieszamy energicznie aż do rozpuszczenia się cukru. Dodajemy ekstrakt z wanilii i mieszamy. Lody mamy prawie gotowe :) Całą masę studzimy w zimnej wodzie i przelewamy przez sitko do miski w której będziemy je mrozić. Zimną masę lodową wstawiamy do zamrażalki. Co ok pół godziny - godziny mieszamy lody żeby równomiernie się zmroziły. Po ok 2.5 -3 godz dodajemy do lodów roztopioną nutellę i lekko mieszamy - tworząc jakie słodkie smugi w naszych waniliowych lodach :).


    SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad ;)